Hijriah: Loading...

Masehi: Loading...

Banda Aceh, Aceh, Indonesia 23111

STRATEGI PENINGKATAN KINERJA GURU YANG PROFESIONAL

Authors

  • Amna Emda Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Ar-Raniry Banda Aceh

DOI:

https://doi.org/10.22373/lj.v4i2.1883

Keywords:

Teacher Strategic, Achievment, Profesional.

Abstract

Education Implementation success is determined by the readiness of hearts teachers prepare their students participants through Teaching and Learning Activities . Good Quality Education For Being benchmarks of success is shown by the boarding costs . teacher. The creation of the Good boarding costs if someone has a teacher Personality And Dedication And Able to telecom - telecoms professionalism Learning hearts . Increased costs kos teacher can be done through development professionalisme.

References

Darma, Surya. Manajemen Kinerja, Yogyakarta, Pustaka Pelajar.Fattah, 2004. Konsep Manajemen Berbasis Sekolah (MBS) dan Dewan Sekolah,Bandung,Pustaka Bani Quraisy. 2005.

Hamalik, Oemar, Pendidikan Guru Konsep dan Strategi. Bandung, Mandar Maju, 1991.

Sanjaya, Wina. Strategi Pembelajaran Beroroentasi Standar Proses Pendidikan.Cet 3,Ed.1. 2007.

Semiawan. Mencari Strategi Pengembangan Pendidikan Nasional Menjelang Abad XXI.Jakarta: Grasindo. 1991.

Supriadi, Mengangkat Citra dan Martabat Guru, Yogyakarta: Adi Cita Karya Nusa. 1999.

Undang-Undang dan Peraturan Pemerintah RI tentang Pendidikan, Dirjen Pendis, Depag RI, 2006.

Undang-Undang Guru dan Dosen No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional Indonesia

Usman, Manajemen Peningkatan kinerja Guru, Bandung, Mutiara Ilmu. 2007.

Uzer Usman, Moh. Menjadi Guru yang Profesional. Edisi kedua. Bandung: Remadja Rosdakarya. 2002.

Wijaya, C. Dan Rusyan A.T. Kemampuan Dasar Guru dalam Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya. 1994.

Downloads

Published

2017-09-18

Issue

Section

Artikel